Handelsbetingelser
Herunder finder du vores generelle forretningsbetingelser, som danner grundlaget for tilvejebringelsen af alle tjenester på vores online markedsplads www.bayart.dk. Denne online markedsplads tilhører Bay Art, Weibelsgade 8, 7620 Lemvig, cvr. Nr. 40831770.
Som kunde kan du trygt handle online hos bayart.dk, vi sørger for at din ordre sendes med Postnord direkte til en Postnord pakkeshop tæt på dig. Dine personoplysninger er sikre hos os, og vi videregiver kun de mest nødvendige forsendelsesinformationer til fragthåndtering. Det er vores fornemste opgave at sikre den gode oplevelse når du handler på bayart.dk.
Skulle du have spørgsmål er du altid velkommen til at skrive en e-mail til os, benytte chatten eller ringe til os, vi besvarer e-mails indenfor 48 timer. . E-mail: dorte@bayart.dk Telefon +45 27 28 87 29 (mandag – fredag fra 9 – 17)
Betaling
Du kan betale med Dankort, Visa/Dankort, Visa Mastercard eller MobilePay. Alle kortbetalinger gennemføres via Bambora krypteret SSL-betalingssystem for sikker og fortrolig betaling.
Vi forbeholder os ligeså retten til at trække beløbet ved bekræftelse af din ordre.
Brug af vores website og eventuelle køb der er foretaget af dig skal accepteres med de betingelser, der er underlagt med lovgivningen i Danmark.
Vi forbeholder os ret til at ændre priser på hjemmesiden med øjeblikkelig virkning. Den gældende pris for dit køb er den, der på bestillingstidspunktet er angivet på hjemmesiden ved siden af den pågældende vare.
Vi opkræver ikke kortgebyrer. Bemærk dog, at der stadig kan opkræves gebyrer for brug af korttyper udstedt uden for EU.
Priser
Alle priser på www.bayart.dk ved levering i Danmark, er gældende udsalgspriser inkl. 25% dansk moms og angives i danske kroner (DKK).
Bekræftelse
Når du har aflagt en ordre, vil du kort efter modtage en e-mail, der bekræfter at vi har modtaget din ordre. Hvis ikke du modtager mailen indenfor få minutter anbefaler vi at du tjekker dit spam-filter. Når vi afsender din pakke vil du modtage en afsendelses bekræftelse på mail.
Fri fragt
Vi har fri fragt. Vi sender alle varer til en Postnord pakkeshop nær dig.
Leveringstid
Vi afsender din pakke med Postnord indenfor 5-10 hverdage til den nærmeste pakkeshop, efter at bestillingen er behandlet. Herefter vil den blive leveret indenfor 1-2 hverdage. Ved afsendelse af din pakke, sender vi dig en informerende mail. Når Postnord scanner denne vil du modtage endnu en mail med tracking nummer, som du kan bruge til at følge pakken.
Har du ikke modtaget din pakke inden for leveringsbetingelserne eller er du i tvivl om hvorvidt din pakke kan nå frem til en bestemt dato, bedes du kontakte vores kundeservice på tlf. +45 27 28 87 29 eller på dorte@bayart.dk.
Forsikret pakke
Alle pakker bliver sendt som en forsikret pakke med tracking nummer. På denne måde har vi mulighed for at spore pakken, indtil den er leveret.
Reklamation
Når du handler på www.bayart.dk, har du 2 års reklamationsret. Hvis du konstaterer en mangel eller fejl ved din vare indenfor 2 år efter du modtager varen, har du som forbruger ret til reparation af varen eller ombytning af smykket, såfremt varen ikke kan repareres.
Det er et krav at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Ved reklamation af en vare skal du kontakte vores kundeservice på tlf. +45 27 28 87 29 eller på dorte@bayart.dk.
Returret
Vil du returnere en vare?
På www.bayart.dk har du 14 dages fuld returret, gældende fra den dag du modtager varen.
Sådan returnerer du en vare.
Du kan ombytte smykket til et tilgodebevis eller returnere smykket og få pengene tilbage. Vær opmærksom på, at vi kun refunderer returbeløbet til kortet og kortholderen, som oprindeligt foretog købet.
Ønsker du at bytte eller returnere dit køb, skal det ske senest 14 dage efter leveringsdatoen.
Varen skal sendes retur i samme stand og i samme originale smykkeæske og emballage, som da du modtog smykket.
Ved returnering skal du kontakte vores kundeservice på tlf. +45 27 28 87 29 eller på dorte@bayart.dk.
Smykket skal sendes retur i samme stand, i samme originale smykkeæske og emballage, som da du modtog det. Den vedlagte returseddel skal udfyldes og sendes sammen med smykket til følgende adresse:
BAYART
Weibelsgade 8
7620 Lemvig
T: 27 28 87 29
Danmark
Du skal selv afholde forsendelsesomkostningerne i forbindelse med returnering eller ombytning af smykket til et tilgodebevis. Vi anbefaler desuden, at du sender smykket som en forsikret pakke med tracking nummer.
Hvis det drejer sig om en reklamation, skal du altid kontakte vores kundeservice på tlf. +45 27 28 87 29 eller på dorte@bayart.dk, inden du sender smykket.
Vi behandler din returpakke hurtigst muligt indenfor 2 uger. Vær dog opmærksom på, at der kan være længere behandlingstid i juleperioden.
Du er også meget velkommen til at komme forbi vores i Lemvig.
Gavekort
Gavekort kan købes på www.bayart.dk. Gavekortet kan benyttes hos BAY ART og det kan bruges til nye smykker, om forandringer, diamanter eller reparationer. Gavekortet kan ikke byttes til kontanter. Vi sender gavekortet indpakket.
Vilkår og betingelser & privacy policy
Databeskyttelse
Ofte stillede spørgsmål:
Hvordan kan jeg spore min pakke?
Du modtager automatisk en mail fra os, når vi afsender din pakke. Efterfølgende vil du modtage en mail, når de scanner pakken. Du skal være opmærksom på, at det kan tage op til 24 timer, før du modtager tracking oplysningerne.
Hvornår modtager jeg et tracking nummer på pakken?
Når pakken scannet pakken, vil du automatisk modtage en mail med tracking nummer, som du kan bruge til at følge pakken.
Har du ikke modtaget din pakke indenfor leveringsbetingelserne, skal du kontakte vores kontakte vores kundeservice på tlf. +45 27 28 87 29 eller på dorte@bayart.dk.
Hvor lang er leveringstiden?
Vi afsender din pakke indenfor 1-5 hverdage efter at bestillingen er behandlet. Dette gælder dog ikke bestillingsvarer. Herefter vil den blive leveret indenfor 1-5 hverdage.
OBS: Hvis der ikke er plads i den valgte pakkeshop, bliver din pakke omdirigeret til den nærmeste fysiske pakkeshop.
Kan min ordre blive pakket ind som gave?
Alle vores smykker leveres i smykkeæsker med dertilhørende indpakning.
Kan jeg ombytte et smykke til en anden størrelse?
Du kan ombytte smykket i en af vores indenfor 30 dage, gældende fra den dag du modtager varen, mod forevisning af en gyldig kvittering. På webshoppen kan du ombytte smykket til et tilgodebevis eller returnere smykket og få pengene tilbage. Vær opmærksom på, at vi kun refunderer returbeløbet til kortet, som er benyttet ved købet. Du kan ikke få design smykker ombyttet.
Obs. Smykker kan kun byttes og returneres samme sted, hvor de er købt.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har modtaget et forkert smykke, eller der mangler et smykke?
Du skal kontakte vores kundeservice på tlf. +45 27 28 87 29 eller på dorte@bayart.dk. Husk at oplyse dit ordrenummer.
Hvor lang er bytte- og returfristen for en gave?
Du har altid 30 dages fuld bytte- og returret, fra den dag du modtager leveringen. Dette gælder alle smykker, som er købt online via. webshoppen eller i butikken i Lemvig.
Du kan ombytte smykket 30 dage, gældende fra den dag du modtager varen, mod forevisning af en gyldig kvittering. På webshoppen kan du ombytte smykket til et tilgodebevis eller returnere smykket og få pengene tilbage. Vær opmærksom på, at vi kun refunderer returbeløbet til kortet, som er benyttet ved købet.
Obs. Smykker kan kun byttes og returneres samme sted, hvor de er købt.
Hvordan finder jeg frem til min ringstørrelse?
Vi anbefaler, at du kommer forbi butikken i Lemvig, hvor du kan få målt din ringstørrelse. Alternativt kan du benytte dig af vores ringstørrelsesguide: www.bayart.dk/sizeguide Denne fungerer som en vejledende ringmåler.
Hvor kan jeg anvende mit gavekort?
Gavekort, som er købt online via. webshoppen, kan benyttes til online køb eller i butikken i Lemvig.
Kan jeg ændre i min ordre?
Når først din ordre er behandlet, har vi ikke længere mulighed for at ændre i din bestilling. Hvis du opdager en tastefejl i din ordre, skal du derfor hurtigst muligt kontakte kundeservice på tlf. +45 27 28 87 29 eller sende en mail til dorte@bayart.dk. Husk at oplyse dit ordrenummer i din mail.
Giver smykkerne allergi?
Alle BAY ART smykker er nikkelfri, da de er lavet af sterlingsølv 925 S. Såfremt du er i tvivl om, hvad sølvet indeholder, henviser vi til nettet.
Hvornår kan jeg forvente, at modtage svar på min mail?
Vi yder altid den bedste kundeservice, og bestræber os på, at besvare din mail hurtigst muligt. Du kan forvente, at modtage et svar indenfor 1-2 hverdage.